SOŠTaAP je zapojená do projektu „Posilnenie regionálneho riadenia v oblasti odborného vzdelávania a prípravy smerom k zlepšeniu kvality, atraktivity a vyššej orientácii na trh práce v Banskobystrickom kraji“, kde jedna z úloh je aj zisťovanie spokojnosti a názorov komunity školy na jej chod.

V mesiacoch február a marec prebehlo dotazníkové zisťovanie spokojnosti zamerané na spokojnosť študentov, ktoré preukazuje do akej miery sú naplnené ciele a ich očakávania. Čo robíme správne a kde máme rezervy a priestor na zlepšenie. Pýtali sme sa našich žiakov na ich názory ohľadom práce učiteľ na jednotlivých predmetoch, majstrov na odbornom výcviku a praxi ako aj na prácu  triedneho učiteľa. Dotazník pokrýva aj dvojročné obdobie pandémie, preto sme sa pýtali aj na dištančné a prezenčné vyučovanie počas tohto obdobia. Dotazník obsahoval nasledovné otázky pre každý predmet vyučovaný v študijnom alebo učebnom odbore:

Triedny/a učiteľ/ka riešila problémy žiakov triedy počas distančného vzdelávania?

Triedny/a učiteľ/ka komunikoval/a s nami počas distančného vzdelávania?

Triedny/a učiteľ/ka rieši naše problémy počas prezenčného vzdelávania?

Som spokojný/ná s triednou učiteľkou?                                                                    

Učil/a učiteľ/ka cez ZOOM počas distančného vzdelávania?            

Posielal/a učiteľ/ka úlohy/učivo cez EduPage počas distančného vzdelávania?

Pravidelne hodnotil/a učiteľ/ka našu prácu počas distančného vzdelávania?                        

Odpísal/a nám učiteľ/ka (EduPage/messenger) počas distančného vzdelávania?

Dal/a učiteľ/ka šancu na opravu zadanej úlohy/testu?

Chodí vyučujúci/a včas na hodiny?

Informuje nás o hodnotení predmetu?

Máme možnosť opraviť si zlé známky?

Vysvetľuje učivo (na tabuli, prezentácia, atď.)?

Učivo si len odpisujeme bez vysvetľovania?

V závere dotazníka mali žiaci napísať, kto je ich obľúbený učiteľ a prečo, a ktorý učiteľ ich najviac ovplyvnil počas doterajšieho štúdia.

Výsledky spracovaných dotazníkov budú jedným z podkladov autoevalvácie školy. Celú prácu s vypisovaním dotazníkov žiakmi a pracné vyhodnotenie odpovedí vykonala  Mgr.  A. Lévay Marek.

ekopolis    Marec je prvý jarný mesiac a spolu s ním prichádzajú aj teplejšie dni. Príroda sa prebúdza a tak začína pracovné obdobie aj pre poľnohospodárov, záhradkárov a aj prenás, dobrovoľníkov zo SOŠTaAP, ktorí           realizujeme projekt Zachráňme školský sad. Prvé práce v sade neboli veľmi príjemné, pretože sme museli odstrániť stromy,ktoré dožili svoj stromový život. Presvetlili sme  koruny čerešní a pripravili pôdu na             ďalšie práce. Dúfame, že nám počasie bude priať a my budeme môcť v začatej práci  pokračovať. Táto aktivita sa uskutočnila vďaka   finančnej podpore Nadácie Ekopolis a spoločnosti Slovnaft, a.s. v rámci             programu  Zelené oázy.

SOŠTaAP Rimavská
zeleneoazyslovnaft

 

 

Už ste sa niekedy opili? Viete, aký je to pocit? Zažiť túto skúsenosť na vlastnej koži mohli aj žiaci I.S a I.R triedy zo SOŠTaAP v Rimavskej Sobote. Našťastie len prostredníctvom okuliarov simulujúcich opilosť, ktoré si na besede mali možnosť vyskúšať. Dezorientácia, neschopnosť kráčať rovno či zdvihnúť malý predmet na prvýkrát -to sú len niektoré z následkov, ktoré môže vyvolať požitie alkoholu v množstve 1,5 promile. Prínosom na besede bola nielen osobná skúsenosť, ale aj teoretická časť prednášky o vplyve požívania alkoholu na náš organizmus, osobný, pracovný život i celú spoločnosť. Druhá časť besedy bola venovaná téme ostatných drog, ich deleniu a príbehom ľudí, ktorí si takouto skúsenosťou, bohužiaľ, prešli. Beseda sa uskutočnila v priestoroch Mestskej knižnice v Rimavskej Sobote s pani kapitánkou  Mgr. Lenkou Lásovou v rámci protidrogovej prevencie na škole.

                                                                                     Žiaci I.S a I.R triedy SOŠTaAP

SOŠTaAP v Rimavskej Sobote sa už niekoľko rokov zapája do programu Školy za demokraciu, ktoré organizuje Centrum komunitného organizovania v Banskej Bystrici pod záštitou  Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici. V tomto školskom roku sa na našej škole pravidelne konajú workshopy zamerané na rozvoj kritického myslenia metodikou Cultures Interactive, živými knižnicami a neformálnym vzdelávaním k ľudským právam. Zúčastňujú sa ich žiaci tretieho ročníka odborov agromechatronik a mechanik počítačových sietí. Posledné stretnutie bolo veľmi zaujímavé, pretože sa venovalo téme migrácia, ktorá je v týchto dňoch veľmi aktuálna a dotýka sa bezprostredne každého z nás. Lektorka Ivanka Klimentová, ktorá sa na hranici osobne zapojila do pomoci ukrajinským migrantom, priblížila atmosféru, ktorá tam vládla a rozprávala príbehy ľudí, ktorí sa ocitli v tejto nepriaznivej situácii. O tom, že téma je skutočne aktuálna a živá, svedčila aj bohatá diskusia a záujem žiakov.

                                                                                                     PhDr. Ingrid Kováčová

Keď sa opýtate, ktorý mesiac je mesiac knihy, každý odpovie marec. Ale viete aj prečo? Túto otázku sme dostali na besede v Knižnici Mateja Hrebendu v Rimavskej Sobote, my, žiaci prvého ročníka odboru sieťové a informačné technológie a odboru agromechatronik. Odzneli rôzne odpovede, ale potom aj tá správna, že v tomto mesiaci sa narodil významný slovenský buditeľ, ktorý zbieral knihy, ľudové piesne či rozprávky a prispel tak k vybudovaniu viacerých knižníc. Na besede sme sa dozvedeli ešte aj iné zaujímavé informácie a mali sme možnosť prezrieť si jednotlivé oddelenia knižnice. Za príjemné chvíle strávené v knižnici ďakujeme pani Kuricovej. Viete, na koho počesť bol v roku 1955 vyhlásený marec za mesiac knihy?

Žiaci I.R a I. S triedy SOŠTaAP v Rimavskej Sobote