Máme tu 1. štvrťrok, a tak je tu čas na jeho vyhodnotenie. So žiakmi I.R a I.S vyučujúca matematiky na to využila názorovú škálu, ktorá rozvíja kritické myslenie žiakov i pedagógov v čiastkovej zručnosti – SEBAKONTROLA, SEBAREFLEXIA. Priestor pred tabuľou sa rozdelil na tri časti – Úplne súhlasím, Nie som si istý a Úplne nesúhlasím. Žiaci sa postavili pred tabuľu a vyučujúca kládla otázky ohľadom svojho predmetu a v časovom slede – začiatok školského roka a teraz. Žiaci sa po krátkom zamyslení presúvali v priestore. Zaujímavo všetci sledovali, ako sa názory a postoje môžu meniť a nie sú pre všetkých rovnaké. Na záver túto aktivitu spoločne vyhodnotili a žiaci dostali ešte za úlohu zamyslieť sa, kde a kedy došlo u nich k zmenám a čo tieto zmeny spôsobilo. Túto aktivitu je možné pretransformovať aj na sebareflexiu žiakov, ktorá sa týka ich postojov pri príchode na strednú školu a v závere ich štúdia.