Súťaž informatikov


Dňa 2. 3. 2018 sa na škole uskutočnila súťaž v šikovnosti využívania informačných aplikácií. Prihlásení boli žiaci tretieho a štvrtého ročníka odboru mechanik počítačových sietí. Jedenásti žiaci si zmerali sily vo využívaní aplikácií Excel, Scratch a GIMP.
V exceli mali nájsť 6 najčastejšie vylosovaných čísel v hre LOTO (predtým Športka) počas histórie hry v 1. a v 2. ťahu. Pre zaujímavosť, boli to čísla v 1. ťahu 47, 48, 11, 20, 37, 23 a 2. ťahu 46, 5, 22, 28, 7, 37. V programe scratch mali vytvoriť animáciu na aktuálne mrazivé dni. V programe GIMP žiaci vytvárali gif súbory s logom školy. Na tri úlohy boli určené tri hodiny.
Na prvom mieste sa umiestnil Ľubomí Hanzel (IV. ABD), na druhom Viktor Csóri (III. A) a na treťom mieste Daniel Rácz (III. A). Na vyhodnotení súťaže sa okrem odborných učiteľov zúčastnilo aj vedenie školy.
Žiaci sa cítili dobre, aj keď v štúdiu sú viac zameraní na technické prostriedky počítačov dokázali, že im ani programové prostriedky nie sú nezvládnuteľné.


Ing. Ladislav Farkas